Churp2

Friday, 2 March 2012

#5 Cerita Aku



Satu pukulan hinggap dibadan gua. Gua mencuba membuka mate gua. Sedikit demi sedikat terlihat wajah emak gua dihadapan gua.

"Kau bile nak bangun ha? Kawan kau dah 15 minit tunggu kat bawah rumah tu. Tadi kate da bangun. Yang pegi tido balik tu sape suruh. Menyusahkan je budak bertuah ni". Mak gua membebel bebel dekat gua pada waktu itu.

"Eh eh, Man tido balik erk? Tak sedar la mak yang Man tertido. Sori la ye. Hehehee". Gua membalas balik kate kate mak gua itu sambil tersengih sengih.

Rupa rupanyer gua hanya bermimpi dibelasah Farid itu. Patut la gua tidak merasa sakit pada saat gua dipukul. Hanya menjadi lemah dan tak berdaya saja. Celaka nyer mimpi, berani mempermainkan gua time tido. Cam haram je.

Lantas gua segera mencuci muka dan bersiap untuk turun dan keluar.

"Hai cik abang, aku nie memang dilahirkan untuk tunggu kau kat bawah nie. Ayah aku dulu da pesan da time aku kecik. Nanti da besar, Farid kene jadi penunggu setia Azman tu. Jangan lupe ye. Hahahaaaa". Satu perlian keluar dari mulut Farid.

Celaka nyer Farid membahan gua dihadapan mak gua. Bagi gua kutukan itu amat pedih ditelan oleh halwa telinga gua tetapi disebabkan gua dah biase dengan itu semua. Maka kata kata itu diludah balik oleh telinga gua seperti gua tidak mendengar ape ape. Heheheee

"Korang nak pergi mane nie?" Mak gua tiba bersuara

"Diorang nak pergi joli la tu mak, diorang tu bukan betul pon. tak ley pakai nye diorang tu". Kedengaran suare Ain dari dapur.

Gua tersentak dengan kate kate itu. Farid hanya ketawa kecil sahaja mendengar. Gua syak Farid nie ade hati dengan adik gua nie. Tu pasal selame nie die cam tak kisah sangat kene kutuk dengan adik gua tu. Jikalau benar la begitu. Maka secara automatik nyer, Farid telah menjadi musuh gua sekali termasuk adik gua itu. Hahahahaaa.

"Ntah la mak cik. Jalan jalan kat KL je kot. Tak tau nak pegi mane". Farid memberikan jawapan kepada persoalan mak gua.

"Tak pe la cam tu, tapi jangan balik lewat sangat nanti, takot ayah Azman bising kat rumah ni nanti kalo anak nyer balik lewat". Pesan mak gua kepada Farid.

Memang ade betol nyer pesanan mak gua tu, ayah gua tu laen pesen sikit. Pantang sekali lihat anak anak nyer pulang lewat ke rumah. Kemungkinan besar untuk tali pinggang hinggap dibelakang badan adalah sangat sangat tinggi. Tapi, disebabkan sifat ayah gua yang garang itu, maka tercipta insan yang baek lagi prihatin disertaan dengan sifat penyayang seperti gua ini. Hahahaaa

"Okey la emak, Man gerak dulu. Bye mak". Gua berkate kate dan seterusnyer bersalaman dengan mak gua.

Tingkah laku gua turut diikuti oleh Farid dan kami segera bergerak ke kereta dan meneruskan perjalanan tanpa tujuan.

*****

5 comments:

wARa aINAa said...

like!!... next story?? apa yg berlaku?? jumpa awek ke mse jejalan2 tu...huhuhu

Hafiz Hafizi said...

tak ade idea da..
stop jap..
heheee

wARa aINAa said...

oh.. its okeyh..
:)da ade idea nnti sambung tau.. Gud luck!~~~;)

Nana said...

then???ape ni,sekerat2 je..baru je nak taw cerita nakal selanjutnya.

Hafiz Hafizi said...

@nana : nanti nanti..
cari idea dulu..
hehehee